fredag 7 mars 2008

Lemon Grass

Åt lunch på Thai-stället Lemon Grass på Tredje linjen 12 i Berghäll idag. Litet (man sitter verkligen tätt), mysigt, till det yttre anspråkslöst men fantastisk mat! En minimal soppa till förrätt, en huvudrätt varav ett av de tre alternativen är vegetariskt (alla de tre gånger jag besökt stället har det bestått av tofu med grönsaker i varierande sås) och nuförtiden kaffe + ett kex som avslutning. Nuförtiden skriver jag eftersom kaffet kommit till i och med att priset höjdes till 8 e för vegeversionen och typ 8,50 e för dem med mera tuggmotstånd.

Det jag menar är att stället är värt ett besök. Bästa thai-maten jag ätit i H:fors helt klart, till det bästa priset. Men fortsätter prishöjningen får jag kanske tänka om.

Hon

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att höra om Lemon Grass, kände inte till dess existens. Måste besöka stället med arbetskamrater senast när Utbildningsstyrelsen flyttar tillbaks till älskade Hagnäs med torg, saluhall och hav i december.
Vi brukar äta på Silvople, landets bästa levande vegemat.

Heidi

soppor ur ett äktenskap sa...

Håller med: Silvople är nog också en höjdare!

Hon