fredag 25 april 2008

Utmaningen


Vi mottog en utmaning av Massarinmamman! Och vi antog den:

Hon:

TRE namn jag går under:
Mamma
Betski (i min barndom)
Besan (av Han)

TRE saker som skrämmer mig:
Lögner
Mitt dåliga självförtroende
Sjukdomar

TRE saker jag har på mig:
Mitt delfinhalsband
Min mobiltelefon
Min tro på att saker bli bättre

TRE sanningar:
Jag tycker om salmiak, rödvin och choklad
Jag pratar för högt och bullrig
Jag fryser ofta om näsan och magen

TRE saker jag verkligen vill ha:
Ett stabilt äktenskap
En stabil självkänsla
Drömmar!


Han

TRE namn jag går under:
Pappa
Tesan (av Hon, ibland)
Kan inte avslöja det tredje...

TRE saker som skrämmer mig:
Ondska
Fysiskt våld
Jag själv

TRE saker jag har på mig:
Ljusblå skjorta
Vita byxor
Vigselringar

TRE sanningar:
Har fasansfullt låg självkänsla
Jag pratar för lågt och försynt – och för litet
Jag pratar för mig själv

TRE saker jag verkligen vill ha:
Ett välfylld vinkällare jämte provningsutrymme
En stabil självkänsla, också jag
Förverkligade drömmar

TRE personer VI utmanar:
Arma dagar
Thatś life
Lieenaas blogg

10 kommentarer:

Anonym sa...

T- för lågt och för litet? Tillåt mig att :-D. Läser era barn bloggen och sväljer sånt okommenterat?

Det skulle vara i helt andra sammanhang, då..

CK

Sanna sa...

Alltså, jag tycker så om er! Puss!

Anonym sa...

Utmaningen antagen. Tack! Kul att läsa era svar också. Mycket! Lite överraskande. Lite ironiskt också? Eller? Ha en skön arbets- och alterneringsledighetsvecka. Och hoppas på sol på er också på Vappen, wherever you are.

soppor ur ett äktenskap sa...

Tack till er alla för trevliga kommentarer! Till Sanna säger vi:Ävenså! Till mollalena säger vi: Ironiska överraskningar och verklighet går skrämmande ofta hand i hand genom livet... som trätande syskon, eller åtminstone kusiner.Till gamla, goda Calvin Klein säger vi: Alla sammahang är inte vad de ser ut att vara. Hänga och Samman går sällan hand i hand...

Anonym sa...

Utmaning antagen :) Stor kram och tack för all er uppmuntran.

Anonym sa...

Håller ni ännu fast vid att ni blir glada om man lämnar en kommentar?

CK

Anonym sa...

Ni vet väl att jag nog också tycker om er?

CK

Anonym sa...

Kul att ni antog utmaningen. Spännande svar, jag blir supernyfiken, och kan väl inte annat än att hålla med om att ironi ofta ligger nära sanningen ;-)

soppor ur ett äktenskap sa...

Vi tycker om alla!
Glada Vappen!
(Vilket på rikssvenska betyder glad valborgsmässoafton)

Hoan

Anonym sa...

Glada Vappen önskar jag er också!