måndag 7 april 2008

Välkommen hem!


Problembarnet i vårt hus är hallen som består av ett vindfång och en tambur. Liten och trång så man knappast ryms in. Våra skor och ytterkläder belamrar allt! Men om man tittar åt annat håll kan det ju se nästan fint ut. Spegeln härstammar från min mormor, blåbärsrisen från Skåldöskogarna, tavlan hängde på sommarstugan när jag var liten och är ett urklipp ur någon veckotidning med konstnärlig upplysningsambition och fönsterblommorna en gåva av goda vänner. Men alla idéer om utrymmeseffektivering i hall och tambur tages tacksamt emot!

Hon


3 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej!
TACK snälla för besöket och dina snälla ord i min blogg!
Kram
Mia

Anna sa...

Visst är det roligt att ha saker omkring sig som faktiskt betyder något och lockar fram gamla minnen(speciellt när minnet är som det är!!!)! :) Jag gör mitt bästa för att fylla huset med arvegods av kära släktingar! Ja, hela huset är faktiskt arvegods!

Hälsningar Lisa

soppor ur ett äktenskap sa...

Tycker precis som du Lisa, saker med historia ger livslust och mening. Både Mia och Lisa, ni har inspirerande bloggar som jag nog kommer att besöka flera gånger!