torsdag 10 april 2008

Nycklar till min rena själ



Att öppna sig och visa vem man är innerst inne kan vara oöverkomligt svårt för en del människor. Med en schysst tvål och fungerande nycklar går det att tvaga ett solkigt innandöme och öppna en arg och en sargad själ. Bäst att lägga upp de nyfunna attributen på en silverbricka, kanske till allmänt beskådande, så kan det för stunden se nätt ut - tills det blir det på riktigt. Fake it, 'til you make it.
Så småningom sker allt detta förhopningsvis automatiskt och nycklarna kan hänga och anfrätas av rost och tvålarna behöver man inte ens packa upp.

Han

2 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Underbar nyckelknippa!!!

Tack för din kommentar hos mig, den gjorde att jag hittade hit!

Tror ändå att sonen tycker att ert val var rätt! hi hi....

Ha en skön helg, kram!

soppor ur ett äktenskap sa...

Tack för din kommentar! Nycklarna fann vi i vårt hus från 30-talet, då vi köpte det. Nu hänger de på spjället och har ingen annan funktion än att förmedla själslig frid! Vad sonen anbelangar är jag tyvärr inte helt säker på att jag gjorde rätt när jag ratade de rosa flickrumstapeterna. Men han tar till all lycka igen skadan nu som 15-åring genom att klä sig i rosa från topp till tå, helst.