fredag 23 maj 2008

Hantverkare? Not!


Hallå!

Idag ska jag åka iväg till landet för ett par dagar med en kompis som ska vara mig behjälplig i en del byggnadsangelägenheter. Själv har jag mer eller mindre tummen mitt i... vad brukar man säga?...handen...när det gäller sånt. Därför var det en så stor njutning att se honom i går vid införskaffningsrundan bland butikerna. I tankarna gick han igenom hur rören skall dras och vilka delar och tillbehör som kan behövas. Precis som jag gör då det gäller matlagning! Vi är båda mycket imponerande!!

Vi hoppas på god väderlek och gott före.
Vi hoppas också att huset i Ekenäs på bilden ovan, som länge erbjudits spekulanterna medelst en liten lapp i fönstret, går åt.

En lapp som denna gör att man tycker att de nog kunde få ha sin undervisning på finska i Övningsskolan i Vasa i alla fall.
Thomas Rosenberg skriver en kolumn i ämnet i dagens Hbl. Han är en klok funderare, han, Thomas.

Han

3 kommentarer:

Kamomilla sa...

Niin, me toivo joku osta talo i allafall. :D

Marja Kristiina sa...

Kiva kun kommentoit! Nyt ryhdyn katselemaan mitä ihanaa täältä löytyy!!

Ha en trevlig vecka!

soppor ur ett äktenskap sa...

Kiitos-Tack!