söndag 12 oktober 2008

Snart kommer släkten på kalas

...och köket är nästan färdigt.



Vi är nöjda med det nya golvet. Problemet är att det gamla lyser oss i ögonen mer än någonsin nu. Men allt har sin tid.



I går fyllde de små 16 år. Dem skall vi fira idag! För 16 år sedan snöade det den 12 oktober. Från fönstret, högt uppe på BB, tittade vi ut på en snöyra som fick både bilar och människor att halka omkring. Idag skiner solen från en klarblå himmel och det är riktigt varmt på vår trappa. Dörren står på vidgavel och inväntar främmande.

Hon

6 kommentarer:

Kamomilla sa...

Så spisen blev svart! Det blev, om ni ursäktar uttrycket- skitsnyggt! Verkligen. tapeten passar som hand i handsken också. All orsak attvara nöjda. Snyggt jobbat!!!

Anonym sa...

Jag försökte maila den här till er, ,men vet ju ej om den kom fram. Tyckte den var fin! Om man vill ha diamanter för alla barnen blir det ju relativt dyrt, förstås...

http://www.familjesmycken.se/product.asp?product=228

CK

soppor ur ett äktenskap sa...

Tack för kommentarerna!
Trevligt att du, Kamomilla tyckte om tapeterna. Det var som sagt en billighetsvariant på utförsäljning och ett spontant infall att välja dem. Såg dem i barnkammaren hos god vän och de såg både fräscha och prisvärda ut.
CK: Jo, familjesmycket var fint och jag fick klart habegär, åtminstone på ett av mina barns vägnar. Fick nog ditt mail och svarade t.o.m. på det. :)

alegni sa...

jag minns också oktober -92 som igår. det kom nästan en meter snö på ett o ett halvt dygn. vintern anlände den dagen då maken skjutsade mig och tremånadersbabyn till sjukhuset (för att hälsa på mormor som blivit knäopererad)o åkte själv ut till skärgården med storebror. medan de var där ute började de vräka ner o jag var livrädd för att de inte skulle komma hem med livet i behåll eftersom vi förstås hade sommardäck på bilen.
taxin jag åkte hem med körde i 20 hela vägen från sjukhuset. det var snöyra o grymt halt!
jo, o spisen är alldeles underbar. det harmar mig något otroligt att vi inte förstod att göra rum för en vedspis i vårt kök när vi byggde för 13 år sedan (på dagen 13 år sedan vi flyttade in igår).

Anonym sa...

Ja, köket är ju fint också!

Men jag har alltid vetat att ni gör sånt där med smak.

CK

alegni sa...

det är roligt med nya bloggvänner! jag länkar också er!
jodå, han kan lite av varje, min gubbe :)
h. ingela