onsdag 29 oktober 2008

Jular kommer, jular går...


...och börjar tidigare varje år.
Det hör till att varje bildad kvinna och man skall se ner på det kommersiella julstöket som sätter igån tidigare och tidigare för varje år som går. Besökte ett av de stora köpcentren i vår stad idag, den 29 oktober, och möttes av jultomtar och julgransglitter i var och varannan butik. Julchokladen var prydligt uppradad (Fazers lyxpraliner med "handmade" stämpel såg skitgoda ut!) och de elektriska julprydnaderna tindrade i kapp. Och jag kan inte rå för att jag tycker om det! Förlåt! Förlåt! Förlåt!
Vad gjorde jag? Jo, jag handlade den lilla ljusbollen som ni ser på bilden ovan och 5 paket pepparkaksdeg! Nu skall här tindra och nu skall här bakas!
Låt oss fira jul i månaderna tre!
Hon

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en fin blogg, jag gillar verkligen era inlägg! Det är roligt att följa med och se hur ni har det hemma och på "landet"... Den grå blommiga tapeten satte vi upp i sovrummet förra vintern. Och den är så vacker! Ha d gött

Kamomilla sa...

ja, det blir bara tidigare och tidigare. Här ute i skogen märks det inte så mycket, men bloggvärlden bubblar redan....

Anonym sa...

Fin ljusboll, var hittade du den?

Undrar Cilla :)

alegni sa...

åh, jag håller med! ju förr, desto bättre!

soppor ur ett äktenskap sa...

Trevligt med nya läsare, eller åtminstone nya kommentatorer.
Ljusbollen är inhandlad i Prisma.
Tack Kamomilla och Alegni för era trogna kommentarer! Er händighet har tydligen inga gränser. Har beundrat både kaka och köksbänkar ni skapar och förvandlar!