fredag 10 oktober 2008

Dickursby station, nästan

"Jag väntar på ett morgontåg vid Dickursby station,
varenda dag en trogen resenär,
jag väntar på ett tåg, jag kanske väntar på pension
och undrar över varför jag står här..."

Så skriver Bengt Ahlfors i sin visa och så kände jag mig i morse och i går morse. För då var det just väntade jag gjorde. Vi som skrutit med att är det ngt det här landet kan, så är det att få tåg och bussar att gå enligt tidtabell. Men det var förr i världen! Nu får vi vänja oss vid nya tider, nya seder! Och VR har ingenting att komma med till sitt försvar!

Dessutom!

Hon

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har väl hört att bussen i Tammerfors har bytt namn? "Nysse tulee" hette det förr. Numera heter den "Josse".

(",)

CK

soppor ur ett äktenskap sa...

Ha! Nej den hade jag inte hört!:)