fredag 7 november 2008

Rosor, datorer och annat elände


Dagen idag har inte varit någon fullträff. Den inleddes med att min dator var död och slutade med att min mobiltelefon var det. Varken dator eller mobiltelefon är i den åldern att det är ok att dö.

Datorn fungerar nu. Efter två besök och många timmar på Giganttis pc-klinik. Tur att mannen bakom disken var kunnig både i datorer och psykologi.

Och fredagsrosorna har intagit sin plats och lugnet kanske infinner sig.


Jag vet inte om jag någonsin nämnde att min mor vann ett av presentkorten på 1000 kronor till Hans Mikaels i våras. Ni kanske kommer ihåg tävlingen som de flesta inredningsbloggar suktande engagerade sig i. Till min stora glädje begåvade hon, d.v.s. mamma, mig med en shoppingrunda där under en gemensam resa till grannlandet i maj 08. Ett av fynden var denna söta snapsservis. (Den höga karaffen hör dock inte hit utan är arvegods från längesen.) Hans Mikaels finner ni på Humlegatan 19 och 20 i Stockholm.
Lite bilder från butiken kan ni se på bloggen Handplockat: http://mittval.blogspot.com/2008/03/hans-mikaels.html

Hon

4 kommentarer:

alegni sa...

vilken tur du hade att just hon vann!
ha en skön afton!
h. ingela

Kamomilla sa...

Trevlig farsdag till er!

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken tur med vinsten.
Och vilken mysig blgog du har. KOmmer gärna tillbaka.
Och ha nu en fin kväll.

soppor ur ett äktenskap sa...

Tack för kommentarerna! Lite sent på dagen att önska trevlig farsdag till er också, men jag gör det i alla fall!

Hon