söndag 9 november 2008

Farsdag på stugan

Samtidigt som jag börjat julfirandet mad pepparkaksbak och ljusboll i fönstret klamrar vi oss fast vid sommarlängtan och stugliv. Detta var nog definitivt sista helgen på stugan för i år. Tror jag.


Ute var det ständig skymning, rått och ruggigt. Sommarens blommor har vissnat och allt andas ödslighet. En liten svampsås bjöd skogen i alla fall på.


Enris placerades i fönsterljusstaken för att skrämma mössen. Lär hjälpa. Och gör det det inte kan de ju få lite julfint i huset...

Ju råare och disigare vädret utomhus är, desto varmare lyser ljusen inne i stugvärmen. Både denna väggljustake och fönsterljuskronan på föregående bild har ädre dottern gjort i skolslöjden.

Två minatyrtavlor som jag själv målat för många år sedan. Nu har de hittat sin plats i sommarhuset.

Hon

4 kommentarer:

alegni sa...

så mysigt det ser ut! under vinterhalvåret skulle jag gärna ha bilväg till stugan, men på sommaren njuter jag av båtfärden dit. tänk att man aldrig blir nöjd ;)
vad duktiga ni är, du o dottern!

Kamomilla sa...

Oj vad ni är duktiga på både träslöjd och tavelmålning!
Nu viner stormen i knutarna, det gäller att hålla i hatten och vänta på sommaren...

Anonym sa...

Jag måste kolla alla mina favoriter när jag för en gångs skull e aktiv ;)

Anonym sa...

...för att fortsätta på andligheten i det ännu nyare inlägget, kunde ni ju lämpligen inskribera föremålen, tex "Ära vare Gud i höjden, denna har jag gjort i slöjden!". Till exempel. Och sånt.

CR.