fredag 14 november 2008

Att lägga ut bilder på sitt sovrum...

...på Internet kan verka suspekt.

Ibland undrar jag själv var gränsen för det privata och det offentliga går. Vi drar alla våra egna gränser. Personligen skulle jag aldrig lägga ut bilder på mina små barn på nätet, vilket många andra gör utan att blinka. Vi har också valt att skriva blogg anonymt. Att inte gå ut med eget namn i detta sammanhang, känns tryggt och bra för oss. Likaså har jag uppmanat min 16-åring att inte gå ut med eget namn i bloggvärlden, medan någon annan skulle se det som mycket viktigare att inte lägga ut några bilder. Kanske beror min inställning på att bilden för mig är ett minst lika viktigt redskap för det kreativa uttrycket som orden. Så inga namn nämnda, men vi bjuder glatt in hela världen i vår sängkammare.

Välkomna!



















Hon

7 kommentarer:

Yvonne sa...

Oj, det var många fina bilder! Och jag har aldrig ens övervägt att vara anonym, och bekymrar mig inte heller för fotona... vi människor är så olika!

alegni sa...

ibland känns det som om jag är alldeles för öppen o att det kommer att straffa sig i längden, men det får jag ta då i så fall...
mysigt sovrum!
skön helg!

Kamomilla sa...

Vad rofyllt och vackert ni har! är sängen Ikeas? Vi går i sängbytarplaner här för vi har ett egenbygge som känns stort och klumpigt. En sån som er eller ngt i den stilen känns bra.

Kamomilla sa...

Dörren är förresten så underbart vacker!!

soppor ur ett äktenskap sa...

Jo. Sängen är Ikeas. Den görs inte längre (har kanske aldrig gjorts) i den bredd vi har, d.v.s. 180cm. Vi köpte en "prototyp" från fyndhörnan. Det var ett av mina infall efter att trängts tillräckligt länge med barn i vår säng varje natt. Köpte den utan att rådfråga någon här hemma och utan att alls veta hur jag skulle frakta hem den. På något sätt kom den hem och på något sätt blev den hopmonterad. Om jag kommer rätt ihåg var Han inte helt nöjd...
Hon

Marja Kristiina sa...

Lämpimät, lämpimät kiitokset!

Ja olen ihan samoilla linjoilla, mietin pitkään ennen makkarikuvien postausta. Ylipäänsä oman kodin jakaminen tuntuu joskus tietyn rajan ylittämiseltä mutta joskus sitä kaiketi haluaa jakaa asioita vaikka ne olisivat henkilökohtaisiakin.

Take care!

Anonym sa...

Det tål att visas upp, så snyggt :)