lördag 13 december 2008

Lucia är här!

Med korpsvart hår och gyllene hud skrider hon fram. Vår Lucia! Och här är det lätt att ha en klar åsikt: Julgubben kan se ut hur sjutton han vill, men under de senaste åren har Lucia för oss haft mörkt, mycket mörkt, hår! Åren före det var det en ljushårig liten Lucia som svepte omkring. Och det gick mycket bra det också!


Däremot är det betydligt svårare för mig att ha en klar åsikt om det faktum att undervisningsministern avgår p.g.a. familjeskäl. Tur för hennes familj, kan jag tycka. Synd p.g.a. att det fortfarande är så att jag inte stött på någon av manligt kön som gjort samma beslut. Nå, kanske Stubben snart meddelar att hans barn behöver honom hemma...


Än är det några dagar kvar till jul...





Hon

4 kommentarer:

alegni sa...

jag grävde fram vår luciakrona igår o förevisade den för sonen o hans flickvän, men mitt meddelande gick visst inte fram, för ingen livslevande lucia har vi fått se idag :(
lyllos er!

Anonym sa...

Vi hade också världens sötaste lucia med mörka tjocka lockar i håret. Bättre kan det inte bli.
TA

soppor ur ett äktenskap sa...

Nej, bättre kan det inte bli! Det bästa som finns är att se sina barn glädjas och få glädjas med dem. Vilken färg håret råkar ha, har mycket liten betydelse i det sammanhanget!
Alegni! Du får nog själv ta på dig Luciakronan, om inte din gubbe vill, förstås?

alegni sa...

ett år väckte han mig med luciasång iklädd reflexväst o med en ficklampa i handen :)