torsdag 4 december 2008

Bara lite mera Bryssel...

En vän till mig påpekade att det är ett tecken på medelålder att fotografera och tala om mat. Och vad är väl riktigare än att göra det i så fall!

Jag hänger kvar i Bryssel lite till. Hos vänner och mat.
Vi åt ju sjuttons gott också. Värden hade fixat underbart thailändsk första kvällen.



Andra kvällen var det lamm med världens godaste spenatsås med okra och trattkantareller.



Och sista kvällen, efter avnjuten middag, drack vi en liten Sauternes till osten.



På söndagsmorgonen begav sig givetvis herrarna till bageriet. Inte riktigt i ottan, men nästan.





Hon

5 kommentarer:

Kamomilla sa...

Hurra för medelåldern då :)
Härlig mat, man kan nästan känna doften...

soppor ur ett äktenskap sa...

Jepp. Vi var alla rörande eniga om att mat är något mera än bara överlevnad och ett samtalsämne. Det är en livsstil helt enkelt. En del av oss är helt betagna av maten, medan andra nu bara är litet grann intresserade och en annan del äter litet av plikt...;-)

alegni sa...

jag säger som kamomilla - hurra för medelåldern o som du - god mat är en livsstil!

Anonym sa...

Och tyvärr syns det också på en (mig alltså).. men kanske man måste acceptera också det som en del av medelåldern? Eller inte..

CK

Gyllenbock sa...

Mat och god dryck är en stor del av livet, tycker synd om de som inte förstått att så är fallet. :)

Sauternes dricker jag verkligen inte ofta, men det kan vara väldigt gott vid rätt tillfälle.