måndag 29 september 2008

Tio kilo murbruk lättare

Ms Garbo ber oss att inte riva vedspisen, så vi låter bli. Vi lappar och murar i stället. Men först blåste vi ur allt söndervittrat murbruk och tegel.


Personligen skulle jag vilja putsa hela spisen vit, men det har vi inte råd med då vi själva är så tafatta och okunniga. Då skulle jag i alla fall vilja måla plåten vit, men den enda färg (värmebeständig silikonfärg) som håller är svart, säger de som vet. Finns det någon där ute som har något bättre tips?

Hon

2 kommentarer:

Kamomilla sa...

Termalfärg finns i silver också, men det kanske inte är så vackert... Kolla på Tikkurilas sidor om det finns i någon annan färg än ssvart och silver. Ett annat råd kan vara att kolla med Rakennusapteekki, de har en massa info om gamla kaminer och spisar.

Lycka till!

Ms Garbo sa...

Jösses, människor!!

Jag såg bilden innan jag hann läsa någon text, och höll nästan på att få en hjärtinfarkt.

River de spisen?!?


SEN läste jag första meningen och började andas igen.

Syre ÄR kul...