söndag 28 september 2008

Riktigt fult

Får jag presentera något riktigt, riktigt fult! Vårt kök!


Den gamla köksspisen med potential, men med föga vackert yttre... Det är många år sedan vi stekte plättar och tillredde mustiga höstsoppor på den.

Golvet som är så slitet så man egentligen inte borde visa dylika bilder för allmänheten. Kan väl förorsaka obehagskänslor hos läsarna, eller nåt. Fast ibland kanske det är befriande att se andra människors osmakligheter och fula hem. Ens eget blir plötsligt vackert.


Och kaklen som sett sina bättre dagar för mycket länge sedan...


Trevligt är dock att jag om en vecka förhoppningsvis kan visa några "efter" bilder. I morgon kommer Timo, vår räddare i mången praktisk nöd. Han skall fixa åtminstone golvet.


Hon

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sådana kakel hade vi oxo i köket i vår förra lägenhet. Ni skriver en trevlig blogg förresten! Hösthälsningar från en trogen läsare

Ms Garbo sa...

Lova mig: Riv inte ut spisen.
Putsa upp den istället.
Eller, ännu hellre, rädda den, börja koka mustiga grytor på den igen!

Jag hade en gång ett sånt kök, med en vedspis i - inte lika fin som den där dock - och jag saknar det där, att gå upp på morgonen och tända i spisen, ställa kaffekannan på hällen...

soppor ur ett äktenskap sa...

Tack för kommentarerna! Vi räddar och putsar spisen!