onsdag 4 juni 2008

List och fägring


God morgon. Jaha, ja. Hon har redan hunnit ut med sina listor...
Låt vara att jag inte tycker om listor, men gällande den här uttryckliga festen har jag också en lista.
Vill ni ta del av den?
Tänkte väl det.
Men jag ska ge er den i alla fall.
1. Se till att skumpan är välkyld när festen börjar
2. Se till att vitvinet är välkylt när skumpan är slut
3. Se till att maten serveras i rättan tid och att åtgången är tillräcklig
4. Planera in framförandet av Taube-visorna så att stämningen inte blir alltför pinsam och/eller förstörd

Så.

En sandhög här eller där har aldrig förstört en fest.
Däremot nog en sol- och pissljummen skumpa...;-)

Men. Se det som så att ju flera listor det finns, desto mera arbete har man.
Och de här dagarna innan kalaset skall präglas av aktivitet.

Han

2 kommentarer:

Kamomilla sa...

Åh vad kul! Nån annan än jag som sportar med listor i tid och otid! Jes! Jag är inte ensam!
Ha en bra fest!

soppor ur ett äktenskap sa...

Lista livet! Det är juttun!