fredag 20 juni 2008

Krabbis i morgon?


Inga krapulantiska symtom för mig i morgon. Det blir bilen till svärföräldrarnas stuga och bilen hem på natten, chaufför är jag. Men skulle jag inte ta bilen vore risken stor att drabbas av ordentlig bakfylla, i alla fall om man följer Aftonbladet.se:s råd i dagens webbtidning för att undvika densamma. Och jag citerar ordagrant de första tipsen:


Alkoholforskarens bästa bakisråd:

1) Drick mindre mängder, och gör det helst i samband med att du äter mat.

2) Drick ordentligt innan du går och lägger dig.


Okej, jag har det klart för mig. Fyra stora öl och åtta snapsar till sillen, gösen, osten och laxen. Sedan låg profil med någon grogg då och då vid lägerelden. Då man går och lägger sig är det dags att plocka fram brännvinet på nytt och låta sig väl smaka, kanske sex rejäla konjakar som sängfösare vore nåt?


Säga vad man vill, men nog är Sverige fantastiskt.

Alternativt döljer sig en viss knepighet hos våra grannar i västerled.

Eller så har de helt enkelt inte en aning om hur saker och ting fungerar.

Eller så har jag missförstått Aftonbladets tips. Ho vet.


God och glad Johanne till var och en på likvärdiga grunder.


Han

Inga kommentarer: