måndag 11 augusti 2008

Vardagen tar vid




Så svepte sommaren förbi. Den längsta och den kortaste jag upplevt. I takt med regnet och de kalla nätterna och den ena fjuttiga solveckan i slutet av juli, fördunklades minnet och e-postens inloggningskoder, arbetsprojektens deadlines och livets existentiella ångest föll i glömska. Åtminstone nästan.

Stugan har givit oss både vila och arbete. Träd har fällts, ved har huggits, lister har spikats, räcken har målats och böcker har lästs. Under de korta stunder av solgass har vi sjunkit ner i våra sopstolar (!) med en bok och låtit värmen och texten gå in i oss. Fyra stycken gedigna, vackra sopstolar direkt från sopavhämtningen på ön. Vilket fynd! Lite algbeklädda och grådaskiga var de, men efter en omgång med stålborsten och tallsåpan blev de rena och fina. Oljat dem har vi också gjort.
Hon

2 kommentarer:

Kamomilla sa...

Såna fina sopstolar blir man direkt avis på!
Min semester har inte börjat än, så ännu får det gärna vara lite sommar.
Jag har inte haft det så hejsan för i början av juli jobbade jag som besatt och sen har jag bara varit sjuk och sängliggande. Ingen jättehejsan sommar precis...

soppor ur ett äktenskap sa...

Stackars dig! Sjukdom och elände är inte roligt! Hoppas nu att semstern blir lite solig och du får vila upp dig!